منوی دسته بندی

روش سرمایه گذاری جان مورفی بر روی ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال از یکی بازارهای پر ریسک و در عین حال جذاب برای سرمایه گذاری می باشد. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که ما چه میزان از سرمایه خود را وارد این بازار نماییم؟

ولی اگر بخواهیم بدون در نظر گرفتن ریسک های مضاعف بازار ارزهای دیجیتال، از دیدگاه جان مورفی در کتاب معروف تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه به این موضوع نگاه کنیم؛ پیشنهاد جان مورفی این است که مبلغ سرمایه گذاری در تمامی بازارهای سرمایه گذاری باید به حداکثر ۵۰% از کل سرمایه محدود شود. این بدین معناست که در هیچ زمانی نباید بیش از نصف سرمایه معامله گر درگیر بازار باشد و نیمه دیگر باید به عنوان ذخیره و پشتوانه برای روزهای ناگوار در معامله لحاظ گردد. علاوه بر این کل بودجه درگیر در هر بازار اختصاصی مانند بازار بورس و یا ارزهای دیجیتال باید به ۲۰% الی ۲۵% از کل سرمایه محدود شود. هدف از این اصل این است که از اختصاص مبالغ سنگین به یک بازار بخصوص جلوگیری شود.

علاوه بر این جان مورفی معتقد است میزان مبلغ درگیر در هر معامله حداکثر به ۱۰ تا ۱۵% از کل سرمایه محدود شود و مبلغ قابل ریسک در هر معامله باید به ۵% از کل مبلغ کل سرمایه درگیر در معامله محدود شود. این ۵% مبلغی است که یک معامله گر می تواند در یک معامله ناکارا از دست بدهد. این مطلب برای تعیین هدف قیمت و تعیین حد ضرر و نقطه توقف معامله باید مدنظر قرار گیرد.

با توجه به موارد فوق شما می توانید با استفاده از فرم محاسباتی زیر و بر اساس اصول تعیین شده توسط جان مورفی، حداکثر مبلغ سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و حداکثر مبلغ قابل سرمایه گذاری بر روی یک ارز دیجیتال خاص و حداکثر زیان قابل پذیرش در یک معامله ناکارآمد را با توجه به میزان کل سرمایه در دسترس محاسبه نمایید.

Avatar photo
سامچی
سامچی با هدف ارائه خدمات محاسباتی بصورت آنلاین ایجاد شده است. امیدواریم با استفاده از فرمهای محاسباتی موجود، امکان تصمیم گیری بهتر در خصوص مسائل مالی برای کلیه افراد جامعه فراهم گردد.

یک نظر

  • payam گفت:

    بسیارعالی…
    فقط اگر روی نمودارها اعداد هم نوشته شود بهتره

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *